tiistai 29. huhtikuuta 2014

138. Erikoispostausta?


Moikkelismoi! Tajusinpas tässä vaan tänään sen, etten oo pitkään aikaan kirjotellut mitään erikoispostausta tänne blogin puolelle vaikka monesti se onkin ollut mielessä, hupsis. :D Toisinaan mun aivot hakkaakin tällä hetkellä ihan tyhjää koko ajan, jotenka kysynkin nyt teiltä, löytyykö ideoita erikoispostausta varten? Niitä saa vapaasti ehdotella tähän postaukseen ja muihinkin, päätän sitten niistä jonkun minkä toteutan. 

Sunnuntaina oli siis hyppypäivä ja koko jutusta ei tullut yhtään mitään! Viola on tosi äkänen ja oikeasti ärsyttävä kiiman takia joka toivottavasti loppuisi jo pian että saisin sen tutun ja turvallisen tamman takasin! Sunnuntaina kumminkin tallin pihassa pörräsi jatkuvasti traktori jos toinenkin ja V oli sitten sen myötä valmiina räjähtämään juuri niiltä sijoiltaan... Okei, ehkä vähän liioittelin, mutta uskon että ymmärsitte. Verkkasin Violan ravipuomeilla jotka sujuivat ihan yllättävän hyvin vaikka pientä kompurointia alkuun tulikin ja sen jälkeen pompittiin pientä pystyä hetken aikaa. Muutamia kieltoja tuli oikeaan suuntaan (ehkä osittain myös mun moka!!) ja muutamat onnistuneet hypytkin saatiin aikasiksi, vasen kierros sitten olikin oikeasti parempi. Muutamat laukatkin taisi nousta siinä sivussa... Hypittiin myös taas pientä ristikkoa jotta niihinkin saisi tuntumaa, vähän taisi olla kumminkin pelottava! 

Eilen Viola sai pitää vapaapäivänsä ja mä poikkesin vaan pikasesti tallilla, tänään taas käytiin heittämässä kaverin kanssa reilu 2h maastolenkki ja ai että oli oikeesti niiiiiin kivaa! Violakin tykkäs ihan selvästi vaikka alku olikin taas hankala kun hinku kotiin oli sen verran kova, onneksi päästiin siltikin liikkeelle. :D


Yritän tässä joku päivä saada taas vähän uusia ratsastuskuvia... Ja oho, Torstaina Viola on ollut mun omistuksessa jo 6kk, onpas aika mennyt nopeesti!! :o Laittakaapas joka tapauksessa erikoispostaus-ideoita tähän näin niin laitan niitä ylös ja pyrin toteuttelemaan!!

13 kommenttia:

  1. varustepostaus violan varusteista, joku siun aamurutiinivideojuttu tai jotai semmost :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun aamut on just sitä et torkutetaa herätyksest vähintää se 40min ja sit kauheel vauhil kouluu !!:D mut katotaa ;)

      Poista
  2. tallipäivä (video), varusteet (video), joku toivekuvapostaus tai kysymyspostaus :)

    VastaaPoista
  3. ehkä joku mielipidepostaus? tai joku postaus violan näkökulmasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä oonkin miettiny toteutettavaks jossakin välissä, ainakin toi postaus violan näkökulmasta on ollu mielessä! :D

      Poista
  4. Sun jalustimet on aina tosi lyhyet, kannattaa pidentää niitä 2-3 reiällä (riippuu tietenkin reikien välin pituudesta), niin olisi paljon parempi. Sun ratsastussento näyttää noin lyhyiden jalustimien takia todella ryhdittömältä ja aloittelijamaiselta. Mutta sulla on kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut henkilökohtasesti tosi hankala ratsastaa pitkillä jalustimilla Violalla (lieneekö sitten sekin että mua on aina opetettu ratsastamaa lyhyellä jalustimella) ja asento on yleensäkkin tosi ryhditönkun mulla on vatsa- ja selkälihakset surkastuneet aikalailla fyysisen vamman vuoksi ja sen lisäksi en pystu kunnolla pitämään hartioitakaan aina takana joka lisää ryhdittömyyttä. Pyrin kumminkin hiljalleen opettelemaan ratsastamaan pidemmällä jalustimella! Toivottavasti tää vähän selvens asiaa.

      Poista
    2. mun mielestä viola on ehkä muutenkin aika pieni sulle :/ ei pahalla siis

      Poista
    3. En ota pahalla, mun mielestä se on mulle ihan justiinsa sopiva tollasenaan.

      Poista
    4. Se on mun mielestä jokasen oma asia, millasilla jalustimilla ratsastaa. Ite ratsastan ainakin sellasilla, joilla tuntuu hyvältä mennä. Ja musta Viola ei oo Riinalle liian pieni, täydellinen pari piteminkin ;)

      Poista
    5. Juurikin näin! Jos toi olisi mulle liian pieni, eiköhän joku muukin kuin anonyymi täällä olisi ilmoittanut asiasta ystävällisesti, tallillakin on kumminkin kokeneita hevosihmisiä ja kukaan ei oo sanonut Violaa mulle liian pieneksi ;)

      Poista