perjantai 15. elokuuta 2014

167. Ensimmäinen tunti


Juhuu, meidän ensimmäinen yhteinen tunti on sitten takana päin! Myönnän jo nyt tässä että mua kieltämättä jännitti ihan hirveesti tänään tunnille menemistä Violan kanssa, mutta se nyt jäi ihan turhaksi peloksi. Siis oon nyt niin tavattoman iloinen ettei mitään rajaa! Mulle tuntia piti siis Marika Tainio ja pakko myöntää että tykkäsin tosi paljon. Sain tosi paljon irti tunnista ja Violakin toimi niiiiin hyvin ja juuri se mahdollistikin sen että mä itse sain paljon enemmän irti kaikista neuvoista ja muista joita tuli tiheään (ja sopivaan) tahtiin.


Koska tää oli ensimmäinen tunti ja ensimmäinen kerta kun Marika pääsi seuraamaan Violaa aloitettiin sitten niin että mä verkkasin Violaa miten normaalistikkin yksin kentällä treenatessa. Siinä käyntityöskentelyn sivussa vastailin sitten satunnaisiin kysymyksiin ja selitin vähän itse Violasta ja sen tasosta yleisestikkin mitä osaa ja missä on hiottavaa. Heti sai heppakin kehua pyöreästä takaosasta ja muutenkin siitä että lihakset on ihan hyvällä mallilla ja tää juttu oli ihan superkiva kuulla! Siinä sivussa puhuttiin myös mun istunnasta, sillä oon siinä liian itsekriittinen. Yritän väkisinkin etsiä aina kaikki huonot puolet omasta istunnasta (usein kädet & leuka) vaikka siinä on kuulemman tosi paljon hyvääkin. Ehkä mun pitää siis olla vain vähemmän itsekriittinen. Tunnilla työskenneltin yksinkertaisesti vain ravissa pääty-ympyröillä ja kasilla ravissa ja Viola alkutahmeudesta huolimatta tuntu tosi hyvälle!



Kuten aikasemmin mainitsinkin jo, oli Viola alkuun hieman tahmea ratsastaa ja jollakin tapaa turta pohkeelle. No, mä sain sitten kommenttia ratsastaa Violaa hieman rohkeammin ja ronskimmin sillä olin kuulemman tosi hellävaranen - liiankin. Tää oli kuitenkin hyvä tietää ja huomasin heti itsekkin että sain Violasta tosi paljon enemmän irti kun uskalsin ratsastaa kunnolla eteen ja pitää napakan ohjastuntuman ja tehdä oikeasti PALJON puolipidätteitä! Loppua kohden Viola rentoutui ihan superpaljon ja oli sitten taas vielä mukavampi ratsastaa mitä alussa. Loppuun kokeiltiin myös kuitenkin nostaa laukkaa ja sainkin sen kerran onnistumaan, toisin mulla on tosi paljon parannettavaa niissä nostoissa omalla kohdallani! Viola sai myös kehua ravista joka aika-ajoin oli tosi hyvää katseltavaa kuulemman ja sille tuntuikin, samoin sai kommenttia siitä miten pontetiaalinen se on kehittymään.

Sain tunnista siis oikeasti tosi paljon irti ja tykkäsin ihan älyttömästi koko jutusta. Ihan huippu juttu että nyt viimeinkin löytyi joku pitämään tunteja ja tästä lähtien ratsastetaakin valvovan silmän alla ainakin se kerran viikossa - aktiivisesti.


Seuraavasta tunnista yritän saada kunnolla videomateriaalia tänne!

3 kommenttia:

  1. Eikö kuviakaan ole enempää? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei koska kuvaaja oli vaa lopputunnin ajan paikalla, mut ens tunnilta yritän saada enemmän kuvia ja videoo :)

      Poista
  2. Minkä rotuinen Viola on? :) kivasti näyttää menevän stemppiä jatkoon

    VastaaPoista