keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

157. Hiekkaa maistellen


Heippa taas! Kaks päivää onkin ollut taas hiljaista blogin puolella ja nyt syynä ei ole niinkään materiaalin puuttuminen tai mikään muukaan; ennemminkin kiire! Maanantaina Maria kävi vuokraamassa Violaa ja ratsasteli jonkin aikaa kentällä ja mun silmään meno näytti tosi hyvälle taas pitkästä aikaa. Tiistaina Violalla oli rennompi päivä ja käytiin Veeran kanssa taluttelemassa heppaa jonkin aikaa ulkona jotta se nyt edes vähän liikkuisi vapaapäivänäkin. Oon jättänyt siltä taas kokonaan pois ne täysin vapaat, nimittäin paremmaksi oon nähnyt että myös vapaapäivänä jos suinkin on mahdollista kävelyttäminenkin on ihan ok. Eipä ainakaan energiaa pääse pakkautumaan päähän, vaikka Viola uskoakseni on viimeinen hevonen kenellä energia nyt pääsee edes pakkautumaan... :D Ja tosiaan vapaapäivä osuikin juuri kohdilleen kun kotiuduttiin eilen illalla myöhään myös uuden koiravauvan kanssa!
Asiasta toiseen - ratsuttaja. Oon tosi pitkän aikaa miettinyt oman pääni sisällä ja googlen avustuksella ratsuttajaa käymään Violalla. Äiti löysi sellaisen (työkaveri) jolla on kokemusta juurikin lämminveristen "ratsukoulutuksesta" ja sen myötä tarjoutuikin sitten avuksi! Tää helpottaa tosi, tosi paljon mun omaa takkaa ja paineita sen laukan ylläpidon kanssa, mutta onneksi apu on nyt lähellä ja saan apua laukan oikein opettamisen kanssa.


Ja otsikko viittaakin tän päivän tapahtumiin. Te voitte varmaankin arvata jo mitä tapahtuikaan! Meillä siis oli hyppypäivä kuten suunnitelmissa olikin ja jo aikaisin aamusta suuntasin kaverin kanssa tallille. Viola haettiin sisälle ja laitettiin kuntoon ja uskokaa tai älkää - mulla oli ihan kunnon varustus päällä!! Ei kyllä nyt yhtään kaduta että laitoin päälle kaiken mitä vaan löysinkään. Kentällä verkkailin Violan ensin käynnissä ja sitten ravissa ja tultiin toisella sivulla olevia puomeja muutama kerta molemmissa askellajeissa. Alkuun Viola epäröi hieman puomien ylimenemistä mutta onneksi seuraava kerta onnistuikin jo heti alkuunsa huomattavasti paremmin ja sukkelammin. Lähdettiin sitten tulemaan pientä verkkaestettä toisessa sivussa joka oli matala pysty ja menisi ehkä kavaletistakin. Se onnistui tosi hyvin ja mulla itselläni oli taas totuttelemista selässä Violan menoon, mutta alkoi mullakin homma sujumaan. Kun verkkaeste alkoi sujumaan ihan hyvin korotettiin se pieneksi pystyksi jota tultiin ongelmitta ensin vasemmasta kierroksesta. Vähän jäin yllättävissä pompuissa jälkeen ensimmäisillä hypyillä, mutta homma muuttui munkin osalta niin paljon paremmaksi viimeisten hyppyjen aikana. Oikeasta kierroksesta sitten tulikin se kielto: Viola kielsi, hyppäsi sivuun, teki pienen pukin, ravisteli päätä ja mä lensin sieltä sitten alas. Eihän siinä muuten mitään, mutta mulle selkään meneminen olikin sitten jo ihan mahdottomuus. Varmaankin kymmenen minuutin ajan makasin hiekalla valittaen häntäluuta jonka kipu oli ihan tajuttoman kova sillä hetkellä, mutta omin jaloin kykenin kyllä lopulta nousemaan ylös. Tässä vaiheessa tuli sellainen halleluja tunne kun turvaliivin olin päälle laittanut, sillä muuten olisi voinut myös selkä tärähtää ikävästi! Loppuravit Viola sai liinan päästä kun olin kykemätön nousemaan takaisin selkään. Häntäluun lisäksi myös mun sormi turposi ja on vielä tälläkin hetkellä aika ilkeän kipeä... 

Toi ensimmäinen kuva oli ehkä ainut julkaisukelvollinen kuva vaikka mä könötän tuolla aika kauheesti turvaliivin takia! Ja toi kollaasi havainnolistakoot teille mun tippumisen kaavan vaikka kuvaus loppuikin tuohon, sillä kuvaaja taisi säikähtää mun maahan mätkähtämistä enemmän mitä mä itse selässä.

Muutin muuten hieman blogin ulkoasua taas näin alustavasti, mutta edelleen etsiskelen muutamia koodeja joita haluaisin tänne vielä laittaa mielelläni siistittämään kokonaisuutta... Taustan vaihtoakin harkitsen edelleen vakavasti, tuo nyt vain on väliaikainen ja etsiskelen edelleen jotakin taustaa tähän. Nyt jään tänne hoitelemaan näitä mun "vammoja" ja yritän saada Veeran huomenna ratsastamaan kun itse tuskin kykenen siihen hommaan näillä näkymin.

Millaisia videopostauksia haluaisitte katsoa? Ideoita saa nyt kommentoida!

2 kommenttia:

  1. Auts, toi on inhottavaa toi häntäluun satuttaminen.. Ihana ulkoasu <3

    VastaaPoista