keskiviikko 26. elokuuta 2015

231. Liebster Award -haaste & toivepostauksia?

Johannalle iso kiitos haasteesta näin ensimmäisenä! Joka tapauksessa, en tiiä oonko aikaisemmin vastaavanlaista haastetta blogissa julkaissut, mutta päätin tän nyt kirjoittaa kun kerran haasteen sain. Toteutan näitä kyllä rehellisesti sanottuna turhankin laiskasti, jotenka kai se on ihan kiva, että edes kerran tämän sitten teen. Tosin olin nyt sen verran saamaton ja laiska, etten jaksanut metsästää haastettavaksi ketään. Kaikki on varmaan tän niin monesti nyt tehnyt jo..

Säännöt:

1. Kiitä sinut haastanutta bloggaajaa ja linkkaa hänen bloginsa
2. Vastaa sinut nimenneen bloggaajan 11 eri kysymykseen
3. Nimeä ja linkkaa 11Liebster Award -haasteen ansainnutta blogia
4. Keksi 11 uutta kysymystä haastetuille


1. Mikä sai sinut aloittamaan ratsastuksen?
- Aikaa mun ratsastamisen alusta on jo niin kauan... veikkaisin kuitenkin syyksi sitä, että olin jo pienestä pitäen ihan rakastunut hevosiin. Pääsin myös muutamaan otteeseen hevosen selkään pikkumuksuna ja joku harrastus mulle kai yritetiin etsiä mikä valikoitui ratsastukseksi. Rehellisesti sanottuna en muista kunnolla!



2. Tärkein hevonen/poni?
- Tällä hetkellä vastaus on aika yksinkertainen: Viola




3. Hauskin heppamuisto?
- Hittolainen, näitä riittää yli 10 vuoden kokemuksella ja todella paljon! Mainittakoot ainakin kesäleiri vuonna 2012(?) ja yksi eksymisepisodi kaverin kanssa maastossa - ne tulivat tällein nopeasti mietittynä ensimmäisenä mieleen.




4. Lempi blogisi?
- Mulla ei taida olla juuri yhtä suosikkia. Valehtelematta tuppaan lukemaan melkein eniten tuttujen ihmisten blogeja, eli Lappeenrannan suunnilta olevien ihmisten kirjoittamia blogeja ja sellaisten, jotka muuten vaan tiedän jotakin kautta. Ne yleensä lukeutuu suosikeiksi, muuten en osaa määrittää yhtä suosikkia :-)



5. Hevonen/poni jota ikävöit kaikista eniten?
- Nopeasti mietittynä mieleen tuli ensimmäisenä mun entinen hoitohevoseni, vanha herra Feding. Muutaman vuoden sitä hoidin käytyäni varsin aktiivisesti yhdellä ratsastuskoululla ja taisin aika usein ratsastaa myös Feedulla tunneilla ja muutenkin vuokraamalla ynnä muuta sellaista. Ihana herra, ikävä on edelleen <3





6. Parasta kesässä 2015?
- Eiköhän kuukausi Espanjassa ollut parasta kesässä... sitten tietenkin lomailu ja Viola!



7. Kisaatko? Jos kisaat niin miksi, jos et niin miksi et?
- En kisaa. Edellisessä harrastuksessa tuli kisattua monien vuosien ajan ja mulla vaan ei ratsastuksessa koskaan oo innostanut ajatus kilpailemisesta sen kummemmin. Ehkä kuitenkin joku kaunis päivä vielä tulevaisuudessa saatankin innostua ajatuksesta, mutta toistaiseksi pysyn vielä kaukana kisakentiltä Violan kanssa ainakin.



8. Miksi tipuit viimeeksi?
- Nostin laukkaa Violalla kentällä; tasapaino heilahti -> jalustin irti jalasta ja Viola hyppelehti omiaan :D




9. Menetkö mielummin satulalla vai ilman? Miksi?
- Satulalla. Satulan kanssa ratsastaminen on mulle yksinkertaisesti vain niin paljon helpompaa, sillä mun tasapaino on varsin huono. Kuitenkin parhaani mukaan oon yrittänyt alkaa ratsastamaan myös ilman satulaa vähäsen, jospa tuo tasapaino hieman pääsisi paranemaan, mutta kyllä satulalla ratsastaminen vie mun kohdalla ainakin voiton ylivoimaisesti tällä hetkellä!

10. Taivoitteesi ratsastuksessa?
- Mulla ei sen kummempia tavotteita taida olla... ehkä oman istunnan paranteleminen, pikkuvirheiden korjaamista ja Violan viemistä eteenpäin niin paljon kun mä vaan pystyn. Sitten tietenkin löytää vielä parempi harmonia ja yhteistyö Violan kanssa ratsastaessa.

11. Vastaako tämän hetkinen hoitsu/vuokris/oma tms. unelma hevostasi?
- ... aikalailla kyllä. Luonne täsmää aivan juuri eikä vain melkein ja muutenkin Viola täsmää aikalailla sellaista hevosta, millaisesta oon aina haaveillut. Luotettava ja rempseä heppakamu kun on aina ollut mun haaveissa ja pikku ponitytöstä asti :-)



Mulle saisi heitellä tähän alle postausideoita joita voisin toteuttaa. Videoita ja kirjotuksien ja kuvien muodossa, nyt te saatte olla vaikuttamassa - huonoja videoita uskon että tuskin on! ;)

7 kommenttia:

  1. Ömöm
    no ainakin perus myday ois kiva(videona), ja sit joku mielipidepostaus? Aiheita oon kyl tosi huono keksimään ja tiiän, et pelkkä sana "mielipidepostaus" ilman sen pienempää luokittelua ei saa kyl paljoa tekstiä aikaseks. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ideoista :-) Ainakin ton mydayn mietin toteuttavani tässä joku päivä, se siis tulossa ainakin! Ja mielipidepostausta voisin harkita, oon vaan astetta huonompi niitä kirjoittelemaan... aiheen jos keksin niin sen voisin ainakin joskus kirjoittaa :D

      Poista
  2. Sun pitää joskus tulla moikkaamaa Fedua ;) Voisit jotain My dayta tai tallipäivä videopostausta tehdä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vois kyl olla iha superkiva! :-3 Ja joo, mydayn teen ainakii ja tallipäivä videopostauksenkii voisin laittaa tulemaa jossai vaiheessa!

      Poista
    2. Kuka on Fedu:D?

      Poista
    3. Mitä blogeja luet, joitten kirjottajat asuu lpr:D? itekki asun Lappeenrannassa, joten olis kiva löytää myös ehkäpä tuttujablogeja;)

      Poista
    4. Emmille varmaan sattunu vaa kirjotusvirhe :-)
      Ja ainakin Aramara Quinny, sitten just Johannan blogi minkä tähän oonkin linkannut, ylemmäksi kommentoineen Lauran "Petsikön Poju" -blogia ja Emmin "Kavioiden kopinaa..." blogia :) Siinä muutama esimerkki mitä mä oon lukulistalleni nyt bongaillut

      Poista