keskiviikko 27. toukokuuta 2015

212. Haastepostaus

Tampereelta kotiuduttu hyvin mielin ja Violan luonakin vierailtu tänään taas! Sain tosiaan aikaisemmin haasteen Ellalta jonka päätin toteuttaa aikani kuluksi (kiitos paljon :D) ja tässä se nyt tulee!

"Ohjeet osallistumiseeen ovat helpot; lisää haastepostaukseesi alla oleva kuva, vastaa kysymyksiin ja mielellään myös vähän perustele vastauksia, ja haasta mukaan vähintään kolme blogia! Voit tehdä haasteen blogiisi, vaikkei sinua haastettaisikaan. Ei muuta kun osallistumaan!"



1. Hevoset vai ponit?
Hevoset! Oon ollut kauan jo yli poniratsastajan mittojen mun pituuteni puolesta, jotenka ehdottomasti oon hevosten kannalla. Onhan niitä söpöjäkin poneja mitkä ehdottomasti on poikkeuksia (Kerttu (; ) mut kyllä oon vannoutunu tonne hevosten puolelle.

2. Kenttä vai maneesi?Oon team kenttä. Rakastan mennä pihalla hyvässä valossa ja muuta ja oon myös melko sään kestävä ratsastaja, jotenka kentällä meen sato tai paistoi. Muutenkin siellä yleensä ilma on paremmin kiertävä yms perusjutut, jotenka kentät on ehdottomasti enemmän mun mieleeni. Meen siellä sitten vaikka myös talvella!

3. Koulu, esteet vai maasto?
Tää on sellain aika paha kysymys, mutta ehkä mä käännyn eniten koulun tai maaston puolelle. Aikasemmassa postauksessa teinkin kai jo selväksi, että oon toistaseks tosi arka esteratsastaja taas vaihteeksi. Violalla tykkään muutenkin tuupata kentällä koulua kun tuloksia näkyy, mutta tasaväkisesti rakastan myös kunnon rälläysmaastoja ja vastaavasti niitä käynti-köpöttely-maastoja!

4. Raippa vai kannukset?
Onks mun pakko vastata kumpaakaan? Okei, ehkä se raippa. Kannuksia ei (onneksi) oo tarvinnut käyttää millään hevosella pitkään aikaan ja raippaa Violalla oon käyttänyt lähinnä vaan maastoillessa/esteillä. Eli jos pakko vastata niin raippa, ihan vaan koska se on niin paljon helpompikäyttönen mun kohdalla.

5. Suojat vai pintelit?
Molemmat. Suojat on helpot ja nopeat ja yksinkertaset. Pintelit taas mielyttää mun silmää tosi paljon enemmän ja Viola tuntuu tykkäävän niistä myös aikalailla... molemmat menee siis, enkä niistä osaa päättää kumpi nyt parempi on.

6. Lyhyt vai pitkä raippa?
Pitkä raippa; sitä on vaan niin paljon helpompi käyttää.

7. Tarhaus yksin vain laumassa?
Talvisin kannatan ehdottomasti yksin tarhaamista jos hokkeja olemassa, ainakin kiukkuiita Violan kohdalla. Laumassa tarhausta kunnioitan myös kuitenkin luonnollisuuden vuoksi, mutta oon yksin tarhaamisen (tarhassa siis yksin joo) kannalla jos Violasta puhutaan ihan vaan ylimääräisten vahinkojen välttämisen vuoksi - ja kesät on eri juttu kun hepat laitumella laumassa.

8. Ratsastuskoulu vai yksityistalli?
Tällä hetkelä tykkään enemmän pienistä yksityistalleista. Ratsastuskouluilla hälinää ja melskettä pitkin päivää sen verran enemmän, että pienet ja rauhaisat yksityistallit on enemmän mun mieleeni - varsinkin kun löytyy tuttu porukka!

9. Vuokrahevonen vai oma hevonen?
Oma hevonen! Se on vaan opettanut niin, niin paljon vaikka aikaa vienytkin.

10. Lempihevonen?
Tyhmä kysymys, Viola tietenkin! <3


Viimeisenä muttei vähäisimpänä päätin kerrankin haastaa porukkaa mukaan ja tässä ne onnekkaat tulevat:

http://kaislajaluna.blogspot.fi/
http://tyhmatontyhmia.blogspot.fi
http://epaonnistumisestaoppii.blogspot.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti